Digital clock

28.2.15

Namirnice koje smanjuju rizik nastanka brojnih bolesti


37099.jpg


Pravilna ishrana omogućit će vam da zaštitite organizam od brojnih mogućih oboljenja

Konzumiranjem sljedećih namirnica možete poboljšati vaše zdravlje.

Avokado- snižava holesterol
Jedan avokado na dan čuva srce i popravlja sveukupno zdravlje, utvrdila je nedavna britanska studija. On sadrži mononezasićene masti koje snižavaju nivo holesterola. Time se smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.

Riba- smanjuje rizik od artritisa
Redovno konzumiranja ribe smanjuje rizik od pojave reumatoidnog artritisa, potvrdilo je istraživanja na ženama, koje je trajalo 15 godina. Žene koje su svake sedmice jele barem jednu porciju ribe imale su 52 procenta manji rizik od razvoja ove bolesti.
Za sve su zaslužne omega-3 masne kiseline koje ublažavaju upalne procese i smanjuju rizik od ukočenosti. Ribe izgrađuju mišiće i smanjuju rizik od povreda, ali sa godinama ih tijelo teže apsorbuje, pa su mu potrebne veće količine nego u mladosti.

Sok od cvekle- snižava krvni pritisak
Ovaj sok sadrži nitrate koji snižavaju krvni pritisak i smanjuju rizik od bolesti srca i bubrega, kao i od srčanog udara. Dovoljno je da pijete jednu do dvije šoljice soka na dan. Sok od cvekle je bogat antioksidansima, željezom, vitaminom C, manganom i folnom kiselinom, a svi oni smanjuju rizik i od dijabetesa, upala i karcinoma.

Topla čokolada- za bolje pamćenje
Čokolada blagotvorno djeluje na pamćenje, potvrdili su naučnici sa Harvarda. U studiji su podijelili ispitanike od 60 godina u dvije grupe, sa time da su jedni pili vruću čokoladu sa većim, a drugi sa manjim udjelom flavonoida. Kod ispitanika koji su dva puta na dan pili vruću čokoladu sa većim udjelom flavonoida pamćenje se znatno popravilo.

Zobena kaša- smanjuje rizik od dijabetesa
Ona obiluje biljnim vlaknima, koje redovnim uzimanjem mogu da snize krvni pritisak i do 30 procenata. Zobena kaša ima i svojstvo vezivanja masnoća za sebe čime snižava nivo lošeg holesterola u krvi. Na taj način štiti zdravlje srca, krvnih arterija i smanjuje rizik od nastanka srčanog i moždanog udara.
Ona je bogata i magnezijumom, koji stabilizuje nivo šećera u krvi, a samim tim i smanjuje rizik od dijabetesa.


izvor: NOVO VRIJEME


Nema komentara:

Objavi komentar